Nota Paling ‘SEMPOI’ Dan Amat Terasa Buat Pemandu-Pemandu Yang Sesuka Hati Parkir....




Apakah perkara paling DIBENCI semua pemandu apabila pergi ke tempat yang susah nak dapat parkir?


Ya, jawapannya adalah pemandu sengal yang parkir sesuka hati sampai ambil lebih dari satu petak untuk kereta dia saja dan ada pula tu, letak kereta sesuka hati di tempat tak sepatutnya sampai halang kenderaan lain nak keluar masuk.

Terkena kat pemandu panas baran maka berlakulah insiden kereta kena gores, pintu tercabut dan sebagainya.

Tapi walau pun pemandu yang parkir sesuka hati ni memang bersalah, penyelesaian secara ganas ini pun menyalahi undang-undang juga jadi cubalah elakkan.

Sebagai penyelesaian di sini kami kongsikan beberapa nota nasihat yang telah ditinggalkan kepada pemandu yang suka membuat perangai begini. Ia adalah nota dari kejadian benar di merata lokasi yang dikumpulkan.

Walaupun cuma sekeping kertas tapi percayalah, pemandu yang membaca mesej ditujukan kepadanya ini akan tersentap sampai ke ulu hati.











Apa pun seburuk-buruk perangai pemandu yang suka parkir sesuka hati ni, paling teruk dah tentulah apabila tergamak mengambil petak dikhaskan untuk golongan cacat dan kelainan upaya (OKU) sampai orang yang berhak tak dapat parkir.

Maka bagi kami di bawah adalah nota paling ‘win’ dan kaw-kaw punya makan dalam pernah diberi..



Kepada mereka yang mengamalkan sikap ‘ada aku kesah’ bila parkir kenderaan selama ini, kami seru berhentilah berperangai begini.

Selain dimaki berbakul-bakul oleh orang lain dan berpotensi jadi mangsa pukul, perbuatan ini mungkin boleh jadi penyebab orang nak cepat sebab ada hal kecemasan tersangkut disebabkan oleh manusia pentingkan diri sendiri macam anda.

Contact Form

Name

Email *

Message *