VIDEO: ‘Vlogger’ Cina Mulut Puaka, Kutuk Melayu! Apa Cer ?



SEBENARNYA, kami terpaksa mengambil sedikit masa untuk memahami pokok pangkal video yang tersebar menerusi laman Facebook ini.

Ia merupakan rakaman seorang cina Singapura yang mencarut dan melahirkan kemarahan terhadap seseorang yang didakwanya lelaki Melayu bernama Jonas Mohamed Amin.

Menurutnya, dia sepatutnya berjumpa dengan lelaki itu di pusat beli AMK Hub yang terletak di Ang Mo Kio, namun lelaki itu tidak muncul-muncul.

Hampir keseluruhan rakaman tersebut menyaksikan dia memaki-hamun dengan bahasa kesat yang tidak manis untuk kami nyatakan di sini.


Hasil maklumat daripada pengguna akaun Facebook yang lain, lelaki ini sebenarnya seorang ‘gamer’ dan juga ‘vlogger’ yang cukup aktif di laman YouTube.


Dia memiliki akaun Facebook dengan nama ‘SYpher Sotplug (Antonio Delargos)’ dan saluran Youtube, ‘Ltherael’.

Menerusi satu video terbarunya yang bertajuk ‘I’m Not Racist’, dia telah memberikan penjelasan berhubung video yang tersebar sebelum ini.

Menurutnya, dia bukanlah seorang yang ‘racist’, sebaliknya hanya melepaskan kemarahan terhadap Jonas akibat perselisihan faham yang bermula dari Facebook.

Dia mengandaikan Jonas seorang Melayu kerana wujudnya nama ‘Mohamed’.

Agak panjang untuk kami ceritakan isi kandungan video ini, ditambah pula dengan penggunaan bahasa kesatnya.

Bagaimanapun, kesimpulan yang dapat kami berikan ialah, cina ini memang seorang yang bermulut puaka dan mungkin hanya berani bercakap di alam maya sahaja!

Dan dari gaya percakapanya, dia seorang yang sangat bodoh.

Apapun, saksikan video penjelasannya ini.


 

Contact Form

Name

Email *

Message *